Jak se řídí letadlo
Jak se řídí letadlo
Jak vůbec reaguje letoun na pohyby řízení neboli kniplu?
Při provádění zatáčky je nutná určitá koordinace přitažením řízení k sobě, aby letadlo v zatáčce neklesalo. Tolik teorie. V praxi si chce vyzkoušet reakce letadla na řízení, jak moc nebo málo u některých letadel je potřeba s řízením manipulovat. Některá letadla jsou stavěna tak, aby reagovala na minimální výchylky, při použití velmi malé síly, jiná naopak potřebují větší sílu nebo větší zásahy do řízení.
Výchylky doprava a dovleva způsobí stejně jako v autě zatáčku doprava a doleva.
Tato akce způsobí vychýlení křidélek na koncích hlavních křídel a naklání letadlem. K bezpečnému a čistému provedení zatáčky, však používáme i nožní pedály, které ovládají kormidlo v zádi letadla a umožňují letadlu lépe provést zatáčku. Při zatáčení doprava použijeme pravý nožní pedál a naopak.Přitažením řízení k sobě letadlo začne stoupat a potlačením od sebe letadlo klesá.
Při provádění zatáčky je nutná určitá koordinace přitažením řízení k sobě, aby letadlo v zatáčce neklesalo. Tolik teorie. V praxi si chce vyzkoušet reakce letadla na řízení, jak moc nebo málo u některých letadel je potřeba s řízením manipulovat. Některá letadla jsou stavěna tak, aby reagovala na minimální výchylky, při použití velmi malé síly, jiná naopak potřebují větší sílu nebo větší zásahy do řízení.

