Pilotování ultralightu a většího letadla kategorie GA: Jaké jsou rozdíly?

Pilotem na zkoušku je tou pravou volbou pro splnění snu zkusit si pilotáž letadla. V naší nabídce naleznete jak pilotáž ultralightu, tak pilotáž větších letadel kategorie GA. Jaký je v nich rozdíl?

Pilotování ultralehkého letadla

Nejprve musíme vyvrátit jeden mýtus – ultralehká letadla nejsou „lacinou“ variantou létání. Alespoň ne u nás. Dávno pryč jsou doby, kdy byla ultralehká letadla stroje smontované doma z pár trubek a plachet. Stále pro ně platí váhový limit 600Kg, ale díky tomu, že se pro výrobu ultralehkých letadel používají nejmodernější materiály, včetně kompozitních materiálů vejde se do těch 600 kilogramů mnohem více technologií. Mnohé ultralehké stroje už svými výkony vysoce předčí stroje větší a těžší. Pokud si třeba vyberete let v námi prodávaného letounu VL3, můžete se proletět i rychlostí 300 km/h.

UL letadlo P92 Echo

P92 Echo nabízí krásné výhledy díky umístění křídel nad kabinou

Oproti svým větším kolegům jsou ultralighty většinou hbitější, dokážou vzlétnout a přistát na kratší dráze a mnohé z nich jsou dokonce vybavené padákovým systémem. Jsou to stroje vyráběné hlavně pro radost z létání a je to na nich znát.

Kokpit P92 Echo

Kokpit P92 Echo

Jaké jsou rozdíly v jednotlivých letech?

Pro úplné nováčky je skvělou volbou „Vyzkoušejte si být pilotem malého letadla“. Při něm se sejdou tři klienti a briefingu se účastní spolu. Případný ostych jde tak brzo stranou. Následně se v letadle postupně vystřídají a letět mohou 20 nebo třicet minut. Tento zážitek je k dispozici v Praze, Miroslavi na Moravě a v Ostravě.

Pro ty, u kterých máte jistotu, že si let užijí a třeba už nějaké zkušenosti mají je vhodný Individuální pilotem UL na zkoušku. Zde si může obdarovaný vybrat termín a stráví briefing s instruktorem sám. Mohou se tak spolu zaměřit na specifické informace, které jsou zajímavé pro toho, kterého klienta. Následný let pak může být libovolně dlouhý. Tento let naleznete na vícero lokalitách po celé České republice.  

Pilotování letadla na zkoušku

Zde se létá letouny kategorie GA, na kterých začínají výcvik piloti dopravních letadel a se kterými se létají i vyhlídkové lety letadlem nebo lety aerotaxi. Nejčastěji se jedná o Cessnu 152 nebo Cessnu 172, ale v nabídce máme i stroje jako je špičkový Cirrus. Ovládají se berany a oproti ultralehkým letadlům jsou těžší, takže na pokyny pilota reagují trochu pomaleji a klidněji a tolik je nerozhází třeba vítr. Absolvování výcviku na těchto strojích je podmínkou pro pokračování výcviku v dalších kategoriích, takže si zde můžete lépe vyzkoušet o čem je létání třeba v dopravních letadlech.

Letadlo Cessna 172

Cessna 172 je vůbec nejprodávanějším letadlem na světě

Stejně jako u pilotem na zkoušku UL je možné vybrat z několika časových variant, základní doba letu je 20 minut. Naší specialitou je program, který to vše odstartoval „Pilotem na zkoušku – 1 osoba“ . Za výhodnou cenu dostanete 2 hodiny plné létání. Zážitku se účastní tři klienti, kteří společně absolvují hodinový briefing. Následuje předletová příprava letounu a poté hodinový let se dvěma mezipřistáními. Pokud počasí dovolí, podívají se účastníci na dvě další letiště a navíc budou mít možnost si všechno v klidu vychutnat.

Kokpit Cessna 172

Kokpit Cessny 172

Pilotem na zkoušku v různých podobách naleznete na více než dvanácti letištích. Samozřejmě rádi zařizujeme i zdánlivě nemožné. Stačí říct a rádi vymyslíme něco extra přesně pro Vás.  

Zaujal Vás nějaký další zážitek z naší nabídky nebo potřebujete doplnit nějakou informaci? Obraťte se na nás. Moc rádi s Vámi vybereme to nej, ať to stojí za to!

Sdílet