Letecký výlet do Chorvatska

Jak jsme si udělali výlet a zaletěli se koupat do Chorvatska.

Když je v Praze abnormální hic, takový, že se ani na vyhlídkový let letět nedá,  je potřeba se trošku svlažit, proto jsme si udělali firemní výlet, a vzhledem k tomu, že jsme piloti a dispečerky, tak nám jako dopravní prostředek posloužilo letadlo.

Letíme k moři!

Ranní odlet z letiště Letňany, moc se těšíme!

Letělo nás pět, spolehlivým šestimístným letadlem Cessna 206. Přípravy a balení nebylo moc veliké, protože zavazadlový prostor je poněkud menší, a navíc jsme letěly 4 ženy a pan pilot, který nám kufry pěkně zredukoval. Ve zkratce: plavky, kreditka, sluneční brýle, šnorchl, ručník a stan. Ráno jsme měli sraz na letišti v Letňanech, odkud jsme s velkou pompou v 9:00 odstartovali směr ostrov Mali Lošijn.

Alpy z letadla

Pohled na Alpy z kabiny letadla.

Let letadlem byl poklidný, cestou jsme měli možnost pozorovat krásy Rakouských Alp a vrcholky Julských Alp. Po 2 hodinách letu se pod námi konečně zatřpytilo azurové moře, na kterém bylo asi tak milión plachetnic.

let letadlem Alpy

Majestátnost Julských Alp z kokpitu letadla.

Po celkem dvou a půl hodinách letu z Letňan jsme konečně dosedli na rozpáleném letišti Zračna Luka na ostrově Mali Lošijn. Finální čas letu Praha Letňany – Chorvatsko byl jen 2,5 hodiny, to nebylo vůbec špatné :).

letiště pro malá letadla

Letiště na ostrově Mali Lošijn

Po odbavení si nás vyzvedlo taxi a po 15 ti minutách dojeli do krásného kempu Poljana. Kemp je velmi dobře situovaný, čistým zázemím a stinnými místy pro stany, to vše dokresleno krásnou pláží s blankytně modrým mořem se spoustou ryb.

letecky k moři

Azurově modré moře u břehů Chorvatska

Pro odpůrce stanů, lze v kempu také pronajmout chatičku nebo apartmán , to vše za příznivé ceny. Cena za stan je 11 euro / noc, cena za chatičku pro 5 osob je 55 euro / noc. Samozřejmostí je supermarket a několik restaurací v areálu, které nabízejí typicky středomořské pokrmy – plody moře, pleskavicu nebo čevapi.

Celý den jsme se koupali a slunili a šnorchlovali a zase se slunili. Večer jsme zakončili večeří a posezením na terásce za doprovodu libé hudby od místní kutálky. Druhý den po snídani jsme vyrazili opět na pláž a zpestřili si den půjčením paddleboardů. Kromě namožených svalů z pádlování Vás také bude bolet břicho ze smíchu, protože udržet se na tomto velkém boardu vyžaduje vskutku um. Takže o četné pády do vody není nouze.

moře a paddle board

Legrace na paddleboardech :-)

Večer jsme opět poseděli v plážovém bistru, kde čepují místní pivo Ožujsko. Ráno nás opět vyzvedlo taxi a po natankování letadla jsme se odlepili od země a vydali se zpět na cestu domů. Nad Alpami nám trošičku zabouřilo, ale zkušený pilot dokázal bouřku obletět, a po necelých 3 hodinách jsme se ocitli zpět v Letňanech.
kokpit - tým pilotem na zkoušku

Dobrá nálada teamu Pilotem Na Zkoušku panovala na palubě letadla i při cestě zpět.

Výlet to byl krásný, ale krátký. Chorvatsko má co nabídnout. Pokud máte rádi moře a nechcete čekat v kolonách, pak je let letecký výlet do Chorvatska to pravé pro Vás. Zjistit více o letecký výlet do Chorvatska.